Wycieczka do Warszawy

7 października 2021r. o godzinie 7.00 uczniowie klasy 2c i 2d wyruszyli na wycieczkę do Warszawy. Po 4 godzinach jazdy nadszedł czas na zajęcia wychowania fizycznego w parku trampolin. Na początku była półgodzinna rozgrzewka przeprowadzona przez przeszkolonych instruktorów, a następnie każdy mógł spróbować swoich sił na różnych trampolinach i torach przeszkód.

Najodważniejsi zmierzyli się z torem z programu Ninja Warrior Polska. Zabawa była super. Następnie pojechaliśmy zwiedzić Stadion Narodowy. Przeszliśmy z przewodnikiem trasą VIP. Zobaczyliśmy szatnie, łazienki, salę do masażu, salę konferencyjną, salę bankietową, pomieszczenia przeznaczone dla VIP-ów. Zobaczyliśmy również jak jest przygotowywana murawa na mecz. Kolejnym miejscem, w które się udaliśmy były Łazienki Królewskie – zespół pałacowo-ogrodowy założony w XVIII wieku przez Stanisława Augusta Poniatowskiego. Po całym dniu aktywnego zwiedzania udaliśmy się do hostelu na nocleg.
8 października po śniadaniu pojechaliśmy na warsztaty chemiczne. Jedna grupa zobaczyła pokaz ognistych eksperymentów ( wybuch chemicznego wulkanu, zielone płomienie oraz magiczną ognista kulę). Druga grupa wzięła udział w pokazie z ciekłym azotem (wytworzyliśmy czarodziejską mgłę, zamieniliśmy różę w szkło oraz świeżą miętę w chipsy oraz skosztowaliśmy biszkoptów zanurzonych w ciekłym azocie). Kolejnym miejscem, w które pojechaliśmy było Muzeum Neonów. W zbiorach muzeum znajduje się ok. 100 neonów z całej Polski. Większość pochodzi z lat 60. i 70. XX wieku. Najstarszym neonem jest prawdopodobnie neon pochodzący z dworca Warszawa Stadion. Do muzeum trafiły m.in. neony z restauracji „Szanghaj” i „Ambasador”, kawiarni „Jaś i Małgosia” oraz Spółdzielczego Domu Handlowego „Sezam”.
Ostatnim punktem tego dnia było Muzeum Polin – Muzeum historii Żydów Polskich. Pani przewodnik przez 2godziny oprowadziła nas po muzeum i opowiedziała 1000 lat dziejów polskich Żydów. Zmęczeni poszliśmy na kolację w muzeum a następnie udaliśmy się do hostelu.
W sobotę 9 października po śniadaniu poszliśmy do Centrum Nauki Kopernik. Mogliśmy zobaczyć wystawę poświęconą rowerom jak również samodzielnie eksperymentować przy około 200 stacjach doświadczalnych. Po 2godzinach zabawy poszliśmy w kierunku Starego Miasta. Po drodze weszliśmy do ogrodów mieszczących się na dachu Biblioteki Uniwersyteckiej. O godzinie 13.00 mieliśmy obiad na Starym Mieście. O godzinie 14.00 ruszyliśmy z przewodnikiem na 4godzinne zwiedzanie Warszawy. Zobaczyliśmy Stare Miasto, Pomnik Małego Powstańca, zmianę warty przy Grobie Nieznanego Żołnierza, Pałac Prezydencki, Katedrę oraz pojechaliśmy na Wojskowe Powązki. Tam zapaliliśmy znicze na grobach Alka, Rudego i Zośki - bohaterów „Kamieni na szaniec”. Spacerując główną aleją cmentarza, przewodnik pokazał nam groby znanych aktorów i sportowców. Między innymi widzieliśmy grób Pawła Królikowskiego znanego z roli Kusego z serialu Ranczo, Ireny Szewińskiej - siedmiokrotnej medalistki igrzysk olimpijskich oraz Andrzeja Strzeleckiego znanego z roli dr Koziełło z Klanu.
Po ciężkim dniu zwiedzania 20 uczniów udało się do kina i 20 na mecz Polska San Marino. Przed meczem było malowanie twarzy oraz zakupiliśmy gadżety niezbędne do kibicowania. Emocje były niesamowite. Dużo okrzyków i oklasków. Mieliśmy okazję pożegnać bramkarza Łukasza Fabiańskiego, który w tym dniu rozegrał ostatni mecz w reprezentacji Polski. Mecz zakończył się wynikiem 5:0 dla Polski.
Zmęczeni ale w dobrych humorach w godzinach nocnych wróciliśmy do domu.