Biwakowe wyzwania klas pierwszych

W czerwcu 2022 r. klasy pierwsze z II LO stawiają na aktywny wypoczynek! Klasy Id i I c wybrały się na biwak do zaprzyjaźnionego Ośrodka "Oczy Mazur" - Międzynarodowym Centrum Żeglarstwa i Turystyki Wodnej, położonego nad malowniczym brzegiem jeziora Kisajno. Zapraszamy do zapoznania się z krótką relacją z tego udanego wypadu klasowego...

Do bazy naszej wycieczki dotarliśmy suchą stopą 14 czerwca, ale najbliższe kilka godzin spędziliśmy integrując się i relaksując w klimatycznych domkach, schowani przed ulewą i silnym wiatrem. Na szczęście po południu deszcz ustał i przez kolejne godziny, aż do bardzo późnego wieczora, mogliśmy rywalizować w grach i zabawach teambuildingowych na świeżym powietrzu z kl. I d oraz bawić się przy wspólnym ognisku. Oprócz pieczonych kiełbasek i pianek mieliśmy okazję zajadać się także pysznymi goframi i świeżym popcornem, którymi częstowała nas mama Laury. Degustację smakołyków umilał nam Maksymilian, przygrywający na gitarze klasyczne rockowe kawałki. O tym, że muzyka jest pasją wielu uczniów kl. I c przekonaliśmy się podczas spontanicznej dyskoteki, prowadzonej zawodowo przez Mikołaja i Dawida. Wodzirejski talent oraz poczucie humoru chłopaków porywało wszystkich do wspólnej zabawy, a za mikrofony służyły nawet spraye z bitą śmietaną.

Atrakcją kolejnego dnia była nie tylko słoneczna pogoda, ale przede wszystkim rejsy bezpokładowymi jachtami mieczowymi oraz łodziami motorowymi. Dzięki uprzejmości zarządu Polskiego Związku Żeglarzy Niepełnosprawnych mieliśmy okazję zostać załogantami klasycznych "DeZet". Sympatyczni instruktorzy przeprowadzili dla nas wstępne przeszkolenie żeglarskie, wprowadzali nas w tajniki sterowania jachtem wiosłowo-żaglowym, uczyli wiązać węzły żeglarskie, a także motywowali nas do solidnego wiosłowania przy wypływaniu z portu. Dolatująca z głośnika Dawida muzyka z filmu "Piraci z Karaibów" sprawiła, że poczuliśmy się prawie jak wilki morskie!

Po tych emocjonujących przygodach nadszedł czas pakowania bagaży i powrotu do szkoły. 15 marca w porze obiadowej zakończyliśmy naszą wspólną wyprawę i udaliśmy się do domów na zasłużony wypoczynek podczas długiego weekendu.

P.S. Serdeczne podziękowania kierujemy w stronę wspaniałych opiekunów - mamy Wiktorii oraz taty Amelii. Gorąco dziękujemy także mamie Laury za królewskie ugoszczenie nas w ośrodku.